Skip to content

من.مودم و لینوکس-1

سپتامبر 14, 2008
اولین مشکل من در ابونتو نصب مودم بود
من گرفتار یک مودم ADSL مدل corecess 3112UG
از نوع USB شدم و لینوکس کارا خوب میدونن که
این یعنی یه جور بدبختی .
اولین کاری که کردم یه عنوان زدم که( چجور میشه
در ابونتو به اینترنت وصل شد)یک نفر جواب داد و
به من چند لینک از ویکی داد و 2 روز من رو با اون
لینکا مشغول کرد ولی در ویکی خیلی بد راهنمایی
شده بود و من  به عنوان کسی که تاحالا با لینوکس
کار نکرده بود هیچی نفهمیدم .
بعد یه عنوان دیگه زدم با عنوان  ((بابا اعصابم
خوورد شد!))  یکی جوابم رو داد و یه لینک از انجمن رو
به من داد که قبلا این مشکل درش مطرح شده بود و من
اون رو چندین بار خوندم و روشی که در اون ارائه شده بود
سعی کردم که اجرا کنم ولی نشد .
بعد 5 روز یک نفر دیگه یه لینک جدید به من معرفی کرد که
خیلی عالی توش اموزش داده بود و من رو چندین گام به
مقصودم نزدیک کرد و راهنمایی اخر یکی از دوستان در انجمن
من رو به صورت ناگهانی به اینترنت وصل کرد و من در حالی که
باورم نمیشد اولین سایتی که باز کردم سایت گوگل بود.
خوب حالا گام ها رو یکی یکی شماره بندی میکنم :
1- خوندن وبلاگ سار
2- خوندن تمام عنوان های مرطبت با مشکلم که در انجمن مطرح شده بود
3- اجرای دستور   sudo /etc/init.d/networking restart
ولی مودم به صورت ناگهانی قطع شد و من الان هم چنان در تلاشم

One Comment leave one →
  1. سپتامبر 14, 2008 21:12

    خوشحالم که تونستم که کمکتون کنم. البته من دقیق نمی دونم که مشکلتون چیه ولی من خودم هم یه گیر کوچولو داشتم. باید چندین بار دستور های زیر رو بزنید تا به اینترنت متصل بشین:
    sudo pon dslprovider
    ping 4.2.2.4

    اگر پینگ جواب نداد، باید:
    sudo poff -a
    و دوباره از دستور اولی که اینجا نوشتم شرو کنید تا زمانی که وصل شید. من خودم در نهایت با 3 یا 4 بار تکرار این کار متصل می شدم.
    بهتون پیشنهاد می کنم که اپلت netspeed رو هم نصب کنید و اون رو به نواره ی بالا (پانل بالا) اضافه کنید تا هم از سرعت اینترنتتون اطلاع پیدا کنید و هم متوجه بشید که چه زمانی متصل شدین و از شر پینگ کردن راحت شید!

پاسخی بگذارید

