Skip to content

افکار!

مه 17, 2009

تاکس اینی که میخوام بگم خیلی ممکنه بی ربط باشه و شایدم خیلی با ربط تصمیم با خودته !

یکم افکار + چاشنی گذشته + چاشنی حال + چاشنی اینده .

قبل از این که با افکار ریچالد استالمن اشنا بشم همیشه خودم را به خاطر یکی سری از خصوصیاتم بازنده میدانستم . البته هیچ وقت نمیتونستم خودمو عوض کنم چون یک بازنده بودن بهتر از این بود که چیزی باشی که نیستی .

ولی ریچالد استالمن  کار بزرگی انجام داد به قول خودش کاری که انجام داد یک هک بود یک هک بزرگ برای بهبود زندگی اجتماع .

تا فبل از ان از این که نمیتونم چیزی را که یاد میگیرم برای خودم نگه دارم و همیشه عادت داشتم به اشتراک بزارم ناراحت بودم . فکر میکردم کارم احمقانه ترین کار دنیاست . چون همیشه ضرر میکنم . دیگران از این اخلاق من سوء استفاده میکند .

ولی ریچالد استالمن یک چیز را به من ثابت کرد . که این کار بلند پروازانه ترین کار و کاملا  دور اندیشی هست . اشتراک اموخته ها مثل کاشتن یک بزره . تو ان را میکاری و ان رشد میکنه و از هر دانه دانه های بیشتری به وجود میاد .که هر کدام از انها اگر کاشته بشن دانه های بیشتر و …. این رشد یک رشد نمایی هست . wow  فکرش را کنید ؟!

ریچالد استالمن به من یاد داد این یه تصور نیست این یک واقعیته .

حالا هرکس دوست داره میتونه فکر کنه این فکر یعنی بازنده بودن ولی من و تاکس میدونیم همیشه برنده ایم .

236753244_fd9f6008f1

پ.ا.ی.ن: ولی خوب حتی اینجور افکار هم قانون میخواد (GPL )

5 دیدگاه leave one →
  1. مه 17, 2009 15:13

    آقا ظرر رو بکن ضرر.
    حرف دل منو زدی! حالا فک کن یه سری به بی خدا بودن استالمن گیر می‌دن! کل لینوکس و دنیای اون رو زیر سوال می‌برن! اما من که می‌گم جای همچین آدمی خود بهشته!‌اونم کنار بهترین بندگان خدا:) .

    .+*””*+..+*””*+..+*””*+..پاسخ..+*””*+..+*””*+..+*””*+.

    ممنون از غلط املایی ( همیشه با املا مشکل داشتم ) 😀

  2. مه 18, 2009 05:38

    یکی از اصول اخلاقی هکرها همین است: بهبود زندگی دیگران. دادن آنچه خود به عنوان شیوهٔ بهتری از زندگی تجربه کرده‌اند به دیگران.

    ریچارد استالمن رهبر بزرگی است که زندگی همه‌مان را بهبود بخشید، و راه بهتری برای زیستن نشانمان داد. مرد بزرگی که زمانی یک تنه در برابر جهان ایستاد و هرچند بسیاری بر علیه او بودند، از عقایدش کوتاه نیامد.
    ———————————————–
    یکبار روز تولدش، همین‌ها را برایش گفتم. گفتم چقدر خود را مدیون او می‌دانم. می‌دانی چه جوابم را داد؟ گفت به جای اینکه روی شخص من تمرکز کنی، روی نرم‌افزار آزاد و توسعهٔ آن تمرکز کن. (البته این‌ها را بعد از تشکر به خاطر تبریک تولد گفت.)

    .+*””*+..+*””*+..+*””*+..پاسخ..+*””*+..+*””*+..+*””*+.
    تشکر
    چه جواب پسنندیده ای داد حرف را کاملا قبول دارم . پس پیش به سوی تمرکز بر نرم افزار ازاد و توسعه ی ان

    ولی با این حال هر وقت از شنا کردن بر خلاف اب خسته بشم به ریچالد استالمن فکر میکنم و میدونم هر تصوری روزی به واقعیت میتونه برسه . 😀

  3. مه 18, 2009 14:26

    بسیار عالی بود
    من شما رو به لیست پیوند ها اضافه کردم
    با تشکر فراوان از زحمات عالی شما دوست عزیز
    زنده باد لینوکس
    زنده باد ایران

  4. مه 18, 2009 21:22

    +۱ برای آقا آیدین و یه ۲۰ هم برای استالمن دوست داشتنی:) فردا رو برگه امتحان می‌نویسم:
    عشق من ریچارد استالمن،سالار لینوکسه

  5. yeenghelabi permalink
    مه 19, 2009 08:17

    با سلام
    «قبل از این که با افکار ریچالد استالمن اشنا بشم همیشه خودم را به خاطر یکی سری از خصوصیاتم بازنده میدانستم . البته هیچ وقت نمیتونستم خودمو عوض کنم چون یک بازنده بودن بهتر از این بود که چیزی باشی که نیستی .»
    نمی‌دونم با این اخلاقم بخندم یا گریه کنم ، اما هرکاری که بکنم در درونم احساس رضایت از زنده بودنم می‌کنم .
    یا علی

پاسخی بگذارید

