Skip to content

روز گذر!

نوامبر 24, 2009

اتفاقای لینوکسی این مدت :

۱- بالاخره برای اولین بار یه برنامه را از سورس نصب کردم و فهمیدم کار سختی نیست فقط وقت گیره .
۲- برنامه ای که نصب کردم mdic بود روی دسکتاب gnome
۳- ام دیک خیلی عوض شده و تغیراتی که توش دیدم اینا بود :

  • دیگه نمیشد هم زمان چند بار برنامه را  باز کرد . و این خوب بود. stardict هم هنوز این مشکل را داره ولی mdic رفع کرد .
  • رنگ پیش فرض پنجره برنامه عوض شده و این برای من بهتره به دلایل فلسفی ! (‌واقعا چه بی ربط 😀 )
  • از دو تا چیز جدیدی که بهش اضافه شده خیلی خوشم امد یکی این که میتونم باش توی خط فرمان کار کنم و با دستور» mdic -w WORD » معنی کلمه را تو خط فرمان ببینم ,  مثل این که اینو starDict نداره ولی عجیبه یه بار اتفاقی دیدم استاردیک معنی یه کلمه رو برام تو ترمینال نشون داد و اصلا نمیدونم چی کار کردم ! شاید خواب دیدم . از من بعید نیست چون دیشب هم خواب دیدم عمو کوچیکه لینوکسی شده .
  • تا یادم نرفته چیز دومی که خوشم امد را هم بگم , اون چیزی نبود جز مترجم گوگل .

فعلا همینا بود .

۴-هنوز کاملا به سابایون نرفتم , بین سابایون و ابونتو ۹.۰۴ در رفت و آمدم . کلا به ۹.۰۴ خودم عادت کردم و تالا زیاد  سر به سرم نزاشته . اما سابایون هم خیلی برای خودش جالب میتونه باشه و چیزای جدیدی برای یاد گرفتن داره .

۵-بالا خره شروع کردم کتاب کاملا اجنبی+ linux رو بخونم . ولی از هر صفحه که میخونم ممکنه معنیهای زیادی رو نفهمم . برا همین کلآ  کاری به کتاب ندارم و کار خودم را می کنم یعنی هر چی دوست دارم از کتاب یاد میگیرم ! مثلا یه جا داشت میگفت در ادرس var /lib /  و  نمیدونم چیچی! من از اون بخش به این نتیجه رسیدم که وقتی نمیدونم بیس توزیعی که نصب دارم چیه میتونم به این ادرس برم مثلا برای ابونتو که deb هست تو اون ادرس یه پوشه به نام dpkg میبینم .

چیز خاص دیگه ای نمونده ! فقط بهتره اگر نمیدونید Dropbox چیه هرچه زودتر در بارش کنجکاو بشید و اگه خواستید عضو بشید بگید تا من براتون دعوت نامه بفرستم 😛 😀

پ.ا.ی.ن.۱ : راستی راستی !

دیدن این خبر برای افراد دارای بیماری های قلبی و تنفسی و بیماریهای روحی و روانی که خنده زیاد برای انها منع پزشکی شده توصیه نمی شود ! 😐

پ.ا.ی.ن.۲ : روز گذر!احتمالا بر وزنه روزنامه یا یه همچین چیزیه !

2 دیدگاه leave one →
  1. yeenghelabi permalink
    نوامبر 25, 2009 09:05

    با سلام
    من مدتهاست یک سوال دارم اما تا حالا هیچ جا نپرسیدم :
    آیا میشه فایلی رو از اینترنت بجای دانلود مستقیم روی سیستم خودمون ، بر روی یکی از سایت‌هایی مثل Dropbox دانلود کنیم و از اونجا بر روی سیستم خودمون هر وقت خواستیم دانلود کنیم ؟
    یا علی

    +*””*+..+*””*+..+*””*+..پاسخ..+*””*+..+*””*+..+*””*+

    سلام
    مثل این که میشه
    میدونی با Dropbox تو یه پوشه روی صفحت داری که میتونی وقتی چیزی دانلود میکنی ادرس ان پوشه را بهش بدی . چیز جالبیه .

  2. saeedgnu permalink
    دسامبر 11, 2009 04:10

    فکر کنم منظورتون از stardic همون stardict باشه(چون stardic فقط چینیه! و خیلی چیز مزخرفیه)
    ثانیاً stardict هم نسخهٔ خط فرمان داره به اسم sdcv
    http://sdcv.sourceforge.net
    از همون دیکشنری‌های خود استاردیکت (و پوشهٔ‌ تنظیمات استاردیکمت) استفاده می‌کنه. فقط توی خط فرمان معنی رو نشون میده.

    من خودم از DropBox استفاده می‌کنم، ولی جدیداً فهمیدم دایمونش غیرآزاده!(فعلاً نمی‌تونیم با چیر دیگه‌ای جایگزینش کنم) دایمون هم بخشی از کلاینت هست! اوبونتو وان حداقل کلایتنش آزاده! گرچه اونم نرم‌افزار سمت سرورش غیرآزاده!

    +*””*+..+*””*+..+*””*+..پاسخ..+*””*+..+*””*+..+*””*+

    wow اوکی 🙂 ممنون از اینا که گفتید

پاسخی بگذارید

