Skip to content

وصل شدن به نت از ترمینال !

آوریل 25, 2010

یادش به خیر, اولیین دردسر من با لینوکس مال ۲ سال پیش هست, اون موقع ها که جوان بودیمو( 😀 ) مودمم (اسمشو نبر ) از نوع usb بود !
تازه با لینوکس و گنو و تاکس این ماجراها اشنا شده بودیم و صبر و حوص له هم نداشتیم ! این مودم هم حسابی اعصابمو به هم ریخته بود و خواب و خوراک برام نزاشته بود .
خلاصه من یک تاپیک توی انجمن ابونتو زدم و کلی سر صدا که, آی ی ی ایوالناس بیاید به داد من برسید ( نمونه بارز تازه کار ! ) !!!!!!!!!!!!!!!!

چند نفری هم امدن, یک چیزایی گفتن, ولی بهترین چیزی که کمکم کرد یک مطلب در وبلاگ سار بود .

مودم وصل شد, ولی انقدر دم از ناسازگاری زد ,که اخرش عوضش کردم و یک مودم با پورت LAN گرفتمو تازه فهمیدم زندگی یعنی چی !

یادمه اون روزا تنها باری که از ترمینال برای وصل شدن به نت استفاده کردم با همون مودم USB بود و بعد هم با این واسط گرافکی ها یواشکی از این موضوع طفره رفتیم و به روی خودمون هم نیاوردیم!

گذشت و ما مثلا پیر شدیم . خواستیم ببینیم این ارچ  چی هستو مال کدام مملکته و دو کلام, باش اختلاط کنیم, که دیدیم ای دل غافل, این که زبون گرافیکی حالیش نمیشه !
اخرش این لینوکس کینه ی دیرینشو رو کرد!

حالا باید از ارچ  به نت وصل میشدم ولی چجوری ؟ با pppoe ? راه دیگه ای هم مگه بود ؟

pppoe-setup >pppoe-connect
یا
pppoe-setup >pon esme-connectiona

این کارا رو هم کردم ولی نشد که نشد !

همش بد و بیرا میگفت تا این که یکی توی کانال IRC پیدا شد ( the-light ) و گفت :

– بابا بچه مسلمون بیا برو این فایل » /etc/resolv.conf » را تغیر بده

این شکلی :

# Generated by dhcpcd from eth0
# /etc/resolv.conf.head can replace this line
nameserver 192.168.1.1
# /etc/resolv.conf.tail can replace this line
nameserver 8.8.8.8
nameserver 8.8.4.4.
nameserver 192.168.1.1
# /etc/resolv.conf.tail can replace this line

بعد هم

/etc/rc.d/network restart

– تموم دیگه ! بیخودی شلوغش کردی ( 😀 ) .

حقیقتا هم راست میگفت و همین کارو کردیمو همه مشکلا حل شد ! ولی ما که اهل تعریف پس داخلی نیستیمو از این رمزی کاری ها هم اصلا خوشمون نمیاد ! اصلا توی مرام ما نیست ( 😀 ), برای همین باید بفهمم این pppoe چشه, یا یک راه دیگه برای وصل شدن Bridge پیدا کنم البته اگه روزگار بگزاره 🙂

عزت زیاد

* اینم یک جور سبکه ! جدی نگیرید 🙂

4 دیدگاه leave one →
  1. مه 3, 2010 13:23

    چرا شما آرچ کار می کنید تا وقتی اوبونتو با کلی مخازن و…
    ——————
    طرح رادیو اف ام جالبی داری
    من هم می تونم استفاده کنم؟
    ————–
    اگر مشکلی نیست آدرس وبلاگ «اسناد متن باز» رو به « گنو پی سی» و به آدرس http://www.gnupc.blogspot.com اصلاح بفرمایید
    با تشکر

    +*””*+..+*””*+..+*””*+..پاسخ..+*””*+..+*””*+..+*””*+

    خوب دیگه هر توزیعی جای خود 😀
    —–
    میتونید استفاده کنید ولی این نارسیسش توی وبلاگ های دیگه یکم نا مرطبت میشه 🙂 اگر صبر کنبد خودشونم دارن یه چیرهایی فکر کنم اماده می کنند .

    —-
    در اولبن فرصت حتما

  2. مه 6, 2010 02:06

    بسیار با مزه بود 😀

  3. مه 17, 2010 01:19

    من هنوزم نفهمیدم این یوزر و پسورد رو کجا وارد کردین؟!:))
    یعنی تنظیمات داخل خود مودم بودش؟ که اگه اینطوره که نیاز به اینکارم نبود:دی

    اون لوگوی رادیو لینوکس رو من تازه دیدم. خیلی قشنگه.

    +*””*+..+*””*+..+*””*+..پاسخ..+*””*+..+*””*+..+*””*+
    داخلی دادم
    پس شما هم روشتون را بگید 😀

  4. sunpda permalink
    ژوئیه 16, 2010 19:24

    من تو انجمن چاکرا روش وصل شدن Bridge ازطریق خط فرمان رو گفتم ، شما هم یه نگاه بنداز شاید کارتو راه بندازه

    http://community.chakra-project.ir/index.php?topic=81.0

پاسخی بگذارید

