Skip to content

vCard

ژانویه 19, 2011

اسمشو تازه شنیدم ، یک جور فرمت  فایل هست  برای  کارت ویزیت الترونیکی (!)  .

خیلی چیز مفیدی هست ،یک راه مفید برای، دوست داران طبیعت  ،و مقابله با تولید کارت ویزیت و مصرف کاغذ . حتی اگر دوست دار طبیعت هم نباشی :/ باز هم میبینی Vcard ،خیلی بدرد بخور تر از یک کارت مقوایی هست . شما میتونید  Vcard را از طریق بلوتوث  رد و بدل کنید . به عنوان امضا تون در ایمل ها ( قابل توجه فروشگا های لینوکسیمون 😀 ) و  در صفحه  وب برای دانلود بزارید .  حتما صفحه هایی رو دیدید  که به عنوان کارت ویزیت آنلاین هستند، مثلا صفحه های  Shahrzad Shojaei و Aref JDEY دو نمونه کارت ویزیت آنلان هستند و شما میتونید چیزی به نام Download  vCard را معمولا در این نوع  صفحه ها ببینید که  اطلاعات کارت را  در قالب یک فایل با فرمت .vcf   برای دانلود گذاشته . ولی وقتی فایل را میگیریم  اطلاعات یه همچین شکلی دارند( این کارت تاکس هست 😀 ) :

BEGIN:VCARD
VERSION:3.0
TEL;TYPE=HOME,VOICE;X-EVOLUTION-UI-SLOT=2:1111111111
TEL;TYPE=WORK,VOICE;X-EVOLUTION-UI-SLOT=1:0000000000
EMAIL;TYPE=OTHER;X-EVOLUTION-UI-SLOT=1:Tux@Linux.com
X-MOZILLA-HTML:FALSE
X-EVOLUTION-VIDEO-URL:
FBURL:
CALURI:
X-EVOLUTION-BLOG-URL:
NOTE:
X-EVOLUTION-SPOUSE:
NICKNAME:
X-EVOLUTION-ASSISTANT:
X-EVOLUTION-MANAGER:
ROLE:
URL:www.linux.org
UID:pas-id-4D36D04D00000000
X-EVOLUTION-FILE-AS:Tux
N:;Tux;;;
FN:Tux
ORG:Linux kernal ;;
TITLE:Logo
ADR;TYPE=WORK:;;any computer that have gnu/linux;;;;
LABEL;TYPE=WORK:any computer that have gnu/linux
ADR;TYPE=HOME:;;any Where;;;;any country
LABEL;TYPE=HOME:any Where\nany country
REV:2011-01-19T12:13:05Z
END:VCARD

که به این زبون بالا میگن  geo› URI scheme› (به گمانم ) ،  که تقریبا میتونید بفهمید چی گفته، ولی مثل اینه که ، یک نفر غذا رو از توی قابلمه با پنجگال بخوره! یا  توی بشقاب با قاشق چنگال !؟ اگر با قاشق چنگال موافقیت، پس این فایل را در برنامه هایی مثل out look وEvolution میتونید import  کنید و به دفتر چه ادرس هاتون اضافه کنید . من از برنامه Evolution استفاده میکنم . برای همین به قسمت contact و بعد file>import رفتم این فایل vcf  که محتویاتش را در بالا گذاشتم را به دفترچه ادرسم اضافه کردم و حالا اینجوری نمایش داده میشه :

از برعکس این روش هم میتونم برای تولید فایل vcf استفاده کنید ، کافیه new>contact را بزنم و مشخصات کارت رو وارد کنم و بعد اون را به عنوان vccard  ذخیره کنم و خروجی بگیرم .

و اما یکی دیگه از کاربرد های Vcard که یکی از مشکلات من را حل کرد :

ماجرا از اینجا شروع میشه که  دیدم با این همه شماره روی موبایلم باید چکار کنم ؟  ممکن بود  به هر دلیلی شماره ها پاک بشن و یا گوشی دزدیده یا خراب شه . یا این که وقتی دنبال یک تلفن هستم ممکنه گوشی دم دست نباشه . خوب  اول  از شماره های روی گوشی بک اپ گرفتم و نتیجه یک فایل با فرمت vcf بود که فرستادمش روی کامپیوتر.

در Evolution قسمت contact یک ادرس بوک جدید از نوع on this computer  ساختم .

حالا به همون طریق قبل از file>import بک اپ شماره ها را  به ادرس بوک اضافه کردم .

حالا میتونید یک نفس راحت بکشید و نگران از دست دادن شماره هایی که در گوشی همراهتون دارید نباشید .

3 دیدگاه leave one →
  1. ژانویه 19, 2011 16:02

    ممنون جالب بود
    و کارتون خیلی حرفه ایه

    عکس جادی رو هم خیلی جالب کشید

  2. محیا permalink
    ژانویه 22, 2011 20:45

    من از لینوکس و اینا سر در نمیارم ولی غذایی که تو وبلاگ کافه شمشیری درست کرده بودین رو دوس دارم! هی دنبال یه فرصتم که درستش کنم! خیلی اشتها بر انگیزه! گفتم حضوراً بگم!!! (یعنی تو وبلاگ خودتون) این طرحهایی که نوشته دارن هم خیلی قشنگن! واقعاً با استعدادین!

  3. ژانویه 23, 2011 14:42

    سلام.
    من قبلا تو سال 2007 یه مدت کوتاهی با اوبنتو کار کردم. فکر کنم نسخه ی دور و بر 7 و 8 بود.

    الان بعد مدتها دوباره به سامانه عامل محبوبم رسیدم. اوبنتو 10.10

    به اینترنت وصل شدندش واقعا ساده و عالیه. کلی کیف کردم! موبایل رو که با یو اس بی وصل می کنم ده ثانیه بعد به اینترنت وصلم!

    اما تنها مشکلم اینه که نمی دونم چطوری باید به VPN وصل شم. برای همین وقتی می خوام وارد فی بوک و توییتر و این چرت و پرتا شم باید برم تو ویندوز 7. می شه لطفا یه راهنما برای این کار بزارید!{اسمایلی اشتیاق}

    — پاسخ —

    اگر سرچ بزنید مطلب زیاد هست 🙂

پاسخی بگذارید

