Skip to content

ساخت پادکست با espeak !

ژانویه 24, 2011

این هم ایده ای هست برا خودش ! اما داستان داره ! 😀

داستان این ایده اینه که میخواستم یک لینک را مارک کنم که تصادفن نمیدونم رو چی کلیک شد که StarDict شروع کرد به تلفظ و خوندن ادرس ! همینجور که چپ چپ منتظر بودم نطق جناب StarDict به پایان برسه این ایده به سرم زد و درود و افرین فرستادم بر هرچی خروس بی محله ( کنایه از StarDict ).

برای همین با اجازه از Novid) erghezi) یک مطلب از وبلاگش را که در باره اولین گوشی که قراره با سیستم عامل Meego وارد بازار بشه ، با espeak اماده کردم . ولی دیگه قرار نیست یک فایل صوتی را دانلود کنید ! کل برنامه یک فایل متنی هست که با espeak اجرا میشه . تازه میشه با شل اسکریپ نویسی کارای جالب دیگه ای هم انجام داد که مثلا موقع اجرا متن توی ترمینال نمایش داده بشه و یا اگه لینکی معرفی میشه هم زمان در مرورگرتون باز بشه و کلی چیزهای دیگه ولی برای اولین ، آزمایش این ایده، فقط به روخوانی و تغیز ولوم گوینده قناعت کردم . برنامه را از Linux Fm بگیرید و بعد هم با espeak  بشنوید . 😀

پ.ن: برنامه ای برای روخوانی و تلفظ فارسی در لینوکس پیدا نکردم ؟! یعنی نداریم ؟!

2 دیدگاه leave one →
  1. Subzer0 permalink
    ژانویه 25, 2011 21:23

    اینا چی بود بیچاره رو انداختی به ترتر!!
    @@@@@@@@@@/@/@/@/@\
    linux-fmdim-dim-dim-di-dam-dam
    liiiinuuuuux-fiiiiimm
    :D:D:D دستت درد نکنه واسه من کلی جالب بود

  2. ژانویه 26, 2011 09:47

    خوب سعی کردم با حروف اهنگ میان برنامه را بسازم ولی متاسفانه نشده .

پاسخی بگذارید

