Skip to content

Evolution

ژانویه 25, 2011
tags:

اون اوایل به Evolution میگفتن Ximian Evolution چون مال کمپانی Ximian بود یک کمپانی که نرم افزرارای ازاد تولید میکرد اونم بیشتر برای لینوکس و یونیکس اونم بیشتر گنوم ! قبلا اسمش Helix Code بوده توسط Miguel de Icaza  و  Nat Friedman  سال ۱۹۹۹ ایجاد شده ولی  بعد توسط Novell خریده شد و الان Evolution مال ناوله .

یک مدته دارم باش سر و کله میزنم  یعنی در واقع دفتر چه تلفنم و ایمل ها و همه و همه خیلی به هم ریخته بود برای همین سراغ  برنامه Evolution امدم تا ببینم میتونه این وضع را درست کنه؟!

و اما چیزایی در باره این برنامه :

– مثلا میخواید به یه نفر ایمیل بزنید میتونید توی ترمینال بزنید :

evolution mailto:emaile@morede .nazar

یک صفحه  براتون باز میشه .

– این برنامه از این فرمت های فایلی پشتیبانی میکنه برای میل mbox برای تقویم iCal و برای دفتر تلفن و ادرس vcard .

– پلاگین  openoffice.org-evolution رو نصب کردم ببینم چیه

از مسیر file > wizard > address book data source wizard  در اوپن افیس یک پنجره باز میشه که از اون مسیر میتونید از اطلاعات دفتر یاداشتتون یک خروجی به صورت جدول داشته باشید .

5 دیدگاه leave one →
  1. ژانویه 26, 2011 13:27

    متنفرم از این برنامه. از رابط وب Gmail استفاده می‌کنم. اگر بخوام از برنامه استفاده کنم Thunderbird رو ترجیح میدم.

  2. تاز کار permalink
    ژانویه 27, 2011 23:06

    سلام

    من تازه با اوبونتو ۱۰.10 آشنا شدم ! فضای کمی رو به root/ & /home داده بودم ! الان فضای آزاد براش خالی کرم از پارتیشن ویندوز و بدون فرمتش کردم (خام هست) حالا چطور این فضا رو اضافه کنم به ۲ تا دیایرکتور بالا ؟

    چه عنوانی رو تو گوگل سرچ کنم که به نتیجه برسم ؟ زیرو رو کردم نبود راه کاری !

    ممنون !

  3. محیا permalink
    ژانویه 28, 2011 20:57

    جوابمو ندادی ولی دیروز غذاتو درست کردم! سخت بود و خوشمزه…

  4. ژانویه 28, 2011 21:15

    ممنونم – لطف داردید :)‌ از کامنتی که گذاشتید و الان که گفتید درست کردید و خوب بوده واقعا خوشحال شدم

پاسخی بگذارید

